]

                                                                                                                       


  • 76 - Githzerai 26.12.2009 :: 17:19

    Comment (11)

    Podobnie jak ich kuzyni, githyanki, githzerai są potomkami starożytnego ludu zniewolonego przez Imperium Illithidów wiele eonów temu. Niedługo po tym, jak Gith poprowadziła ich do wolności, wojownik znany jako Zerthimon powstał i przeciwstawił się jej, ostrzegając, że obecne rządy doprowadziłyby ich do zła równie wielkiego, jak za czasów łupieżców umysłu. Rozpoczęła się wojna domowa pomiędzy lojalnymi sługami Gith oraz zwolennikami Zerthimona, czego końcowym rezultatem było rozdzielenie się pierwotnej rasy na githyanki oraz githzerai. Przysięgli sobie, że nigdy więcej nie zostaną zniewoleni i wszyscy githzerai uczą się pojęcia wolności tak swojej, jak i swego ludu jako nadrzędnej wartości.

    Osobowość: Githzerai z reguły są ponurzy i poważni, bez poczucia humoru. Ich uśmiechy są rzadkie, śmiech znikomy, a łzy na twarzy githzerai niewielu miało możliwość ujrzeć - są oni prawdziwą zgubą artystów, bardów i błaznów. Niechętnie pozwalają wciągnąć się do rozmowy, preferują milczenie nad marnowanie słów na nic nie znaczące zagadnienia. Chociaż nie są tak paranoiczni jak githyanki, żyją ostrożnie, ufając niewielkiej grupie osobników spoza swojej rasy i zawsze żyjąc ze świadomością istnienia wojny z githyanki i illithidami. Ich największą obawą jest jakakolwiek forma zniewolenia, tak więc githzerai postrzegają każdy schemat i rozkaz jako formę ucisku, z którą trzeba walczyć.

    Opis fizyczny: Githzerai byli kiedyś ludźmi, ale próby zniewoleń, wojny i konieczność przetrwania w sferze Limbo ukształtowały ich nową formę. Mierząc w przybliżeniu 185 cm wzrostu i ważąc około 75 kg, githzerai są odmienni od ich przodków nawet bez ich charakterystycznych, ostrych rysów twarzy i przeszywających, żółto-szarych oczu. Skórę mają napięta, o ciemnożółtej barwie. Niektórzy nie mogą dostrzec różnic pomiędzy githyanki a githzerai, chociaż są one wyraźne i mało kto pomyli się dwa razy. W ostrym kontraście do pełnych przepychu zdobień githyanki, githzerai preferują skrajną prostotę. Dominują wśród nich stroje ciemne i zimne, zwłaszcza w klasztorach, a obszerne płaszcze są powszechnie spotykane - cenione ponad wszelakie pancerze.
    Tak jak githyanki, githzerai są gatunkiem jajorodnym. Przyczyniło się do tego zniewolenie przez illithidy, które poddawały ich strasznym mutacjom.

    Relacje: Normą jest, że githzerai najlepiej współpracują ze sobą nawzajem, a surowość Limbo niewiele zrobiła dla zmniejszenia tej introwersji. Zazwyczaj traktują inne rasy z grzecznością, lecz githzerai są szkoleni od pokoleń, by być ostrożnym i traktować wszystko jako potencjalne zagrożenie. Trudno jest zyskać ich szacunek, a jeszcze trudniej - zaufanie. Niektórzy mogliby powiedzieć, że githzerai są dobrymi przyjaciółmi, ale oni sami podróżują w towarzystwie, by nie martwić się o swoje plecy. W ich sercach kryje się głęboka i potężna nienawiść względem githyanki i łupieżców umysłu, na których aktywnie polują przemierzając plany. Pomimo ich wielkiej obsesji na punkcie osobistej wolności, największą lojalnością darzą swój lud i nigdy nie ujawnią oni informacji, która mogłaby zostać przeciwko niemu użyta.

    Charakter: Githzerai eksponują kombinację porządku i chaosu. Wszyscy dążą do pełnej niezależności, wierząc, że nikt nie ma prawa wybrać za nich drogi – byłoby to pierwszym krokiem do zniewolenia. Większość githzerai jest równie chaotyczna jak Limbo, które nazywają domem; ich odrzucenie legalizmu githyanki po części wpłynęło na decyzję skolonizowania planu pierwotnego chaosu. Odrzucają też drapieżność i bezduszność, cechy tak rozpowszechnione wśród githyanki, lecz nie dążą do szerzenia dobroci. Pomimo, że githzerai bardzo cenią sobie swobodę jednostki, ich społeczeństwo spaja w sobie sztywną dyscyplinę i całkowitą lojalność do całej rasy. Takie są wymagania wojny.

    Wierzenia: Githzerai nie znają bogów. Nie mają oni panteonu i żadna religia nie trzymała w garści ich gatunku. Jednakże ich kultura jest przesiąknięta wizerunkiem ich wyzwoliciela i największego bohatera, Zerthimona, i wielu githzerai utrzymuje cześć dla jego dziedzictwa graniczącą z wiarą. Bóg-król, Zaerith Menyar-ag-Gith1, zapewnia większą swobodę niż królowa-licz githyanki kiedykolwiek. Githzerai jest wolny w wyborze frakcji, lecz najpopularniejszą są Chaosyci i kilku podniosło się w ich szeregach do prestiżowej rangi. Wolność jest dla członków Ludu jest pełnym priorytetem, a wszystkie inne ideały i zobowiązania są na drugim miejscu.

    Języki: Język githzerai czerpie silnie z historii, mitologii i eposów o ich największych bohaterach, używając metafoycznych cytatów i słów Zerthimona często i z mocą. Pomimo wieków izolacji, ich język mówiony jest wciąż bliski githyanki, także te dwie rasy, kiedy dyskutują zamiast zabijać się nawzajem, mogą się porozumieć bez problemu. Wszyscy githzerai mówią też Planarnym Wspólnym, a także Handlowym, co daje im możliwość porozumiewania się z mieszkańcami innych planów, dzięki czemu mogą w sposób pokojowy załatwić swe interesy. Członkowie rasy githzerai chętnie określają się jako „Lud”.



    Poszukiwacze przygód: Wielu githzerai przemierza plany. Z różnorakich powodów; niektórzy wędrują w niekończącej się wojnie przeciw łupieżcom umysłu i githyanki; inni przewijają się przez multiwersum w swym klasztornym treningu, a nie można pominąć podróżujących dla złota i sławy, podobnie jak to jest u wszystkich innych ras w multiwersum. Jednakże w prawie każdym przypadku – nieważne, jaki jest powód - ich podróż obejmuje obronę ludu githzerai.

    Cechy rasowe: +6 Zręczność, +2 Roztropność, -2 Inteligencja: Błyskawiczny refleks i żelazna wola są wysoko cenione przez githzeari; obie cechy są podstawowymi, potrzebnymi do przeżycia w tumulcie Limbo. Twórcze myślenie, jednakże, nie jest…
    • Średni humanoid
    • Szybkość: 9 metrów
    • Widzenie w Ciemności: 18 metrów.
    • Naturalna Psionika: Githzerai otrzymuje 2 dodatkowe punkty mocy na 1 poziomie.
    • Psi-podobne zdolności: 3/dzień – Inercyjna zbroja (inertial Armor),  Oszołomienie (Psionic Daze), Spadanie jak piórko (Catfall), Wstrząs psychiczny (Concussion Blast). Githzerai 11 poziomu może użyć 1/dzień Zamianę planów. Działają analogicznie do mocy manifestowanych przez psionika o poziomie postaci danego githzeari.
    • Odporność na czary (Zn): Githzerai ma odporność na moc równą 5 + 1 na poziom postaci.
    • Języki automatyczne: Githzerai, planarny wspólny, regionalny. Języki premiowe: Githyanki, khaasta, slaadi, podwspólny, otchłanny, niebiański i smoczy.
    • Rodzimy plan: Zazwyczaj Limbo
    • Ulubiona klasa: Mnich
    • Modyfikacja poziomu: +2. Githzerai są znaczenie potężniejsze od większości istot i nabywają poziomy o wiele wolniej niż reszta ras.

    Obrazki xD

    1


    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

    13

    14

    15

    16

    17


    Głosujcie na najlepszy obrazek :P

    Ogłoszenie:

    Dnia
    1 stycznia 2010 roku w godzinach popołudniowych (dokładną godzinę podam
    w notce przed imprezą)  na tym blogu odbędzie sie Impreza Noworoczna
    oraz 1 urodziny bloga. Gorąco zapraszam wszystkich zainteresowanych.



    P.S: Proszę bardzo o wstawienie tego banera na swojego bloga lub w
    nowej notce.  Będę bardzo wdzięczny i zrewanżuje sie w dniu imprezy.
    Jeśli wstawicie piszcie w komach xD

    Koniec xD

    Comment (11)




  • |