]

                                                                                                                       


  • 77 - Golem 27.12.2009 :: 17:50

    Comment (4)

    Występowanie: golem może zostać stworzony tylko przez czarodzieja.
    Odporności: ciało niewrażliwe na ciosy oraz większość efektów.
    Podatności: szok elektryczny może go zniszczyć.
    Alchemia: obsydianowe serce golema.
    Opis: W jednej z bajek czarodziej po stworzeniu golema kazał mu przenosić wodę. Z czasem dom i całe miasto zostały zalane, ponieważ czarnoksiężnik o wszystkim zapomniał, a golem nie odczuwał zmęczenia. Wykonywał tylko rozkaz... W rzeczywistości chcąc stworzyć taką "maszynę" wymagane jest pobudzenie obsydianowego serca silnym wstrząsem elektrycznym. Do jego zniszczenia wymagany jest identyczny zastrzyk energii elektrycznej. W walce wykorzystuje swoją nadludzką siłę do powalenia ofiary i zmiażdżenia jej.

    Cielesny golem
    Stworzony z pozszywanych lub w inny sposób połączonych ciał różnych istot. Cielesny golem porusza się dość powoli i wygląda to nieco tak jakby nie do końca kontrolował własny organizm. Najczęściej konstrukt ten mierzy ok. 2,40 metra a ważny niemal 250 kilogramów - lecz zależy to od twórcy. Skóra potwora jest nienaturalnie zielona lub żółta. Ciągnie się za nim smród nadgniłego mięca i świeżej ziemi (gdyż zazwyczj twórcy kradną "materiały" z cmentarzy, krypt, etc.). Cielesny golem nosi taki strój w jaki wyposażył go twórca. Nie posiada żadnego ekwipunku ani broni. Nie potrafi mówić, choć może ryczeć.

    Gliniany golem
    Tworzony z gliny. Jest zazwyczaj ok. 0,5 metra wyższy od przeciętnego człowieka, a waży ok. 300 kilogramów. Porusza się powoli i niezdarnie. Wyglądem przypomina nieco zdeformowanego człowieka. Ma nienaturalnie dużą klatkę piersiową. Długie, muskularne ramiona zwisają aż do kolan, a kończą się krótkimi sękatymi palcami. Nie ma szyi, a twarz jest szeroka i jakby rozpłaszczona. Ma krótkie i krzywe nogi, a stopy szerokie i płaskie. Nie potrafi mówić, ani nie wydaje żadnych odgłosów.
    Golem mithrilowy
    Kolos, któy mierzy ok. 5,5 metra wzrostu i waży ok. 6000 kilogramów. Twórca może nadać mu dowolny kształt, lecz zwykle wygląda po prostu jak lśniący humanoid. Nie mówi i nie wydaje żadnych dźwięków. Nie ma także żadnego zapachu. Pomimo swoich rozmiarów, porusza się zwykle z gracją i zwinnością. W odróżnieniu od innych golemów może biegać jak zwykła istota.

    Golem adamantytowy
    Jest pięć razy wyższy od przeciętnego człowieka i waży ok. 16000 kilogramów. Zazwyczaj wygląda jak wielki żelazny golem, obdarzony jednka unikatowym, specyficznym dla adamantytu blaskiem. Nie mówi i nie wydaje żadnych odgłosów. Nie posiada zapachu. Porusza się ciężko, lecz statecznie z szybkością o połowę mniejszą od człowieka. Każdy jego krok wprawia w drżenie ziemię w promieniu wielu metrów.

    Witrażowy golem
    Piękne witraże w oknach świadczą nie tylko o bogactwie świątyni lub twierdzy. Mogą również być strżnikami budynku. Te piękne konstrukty harmonizują z dekoracją wnętrza budowli, więc ich z obecności nie zdaje sobie sprawy nikt oprócz intruzów. Witrażowe golemy to płaskie, dwuwymiarowe wizerunki żywych istot. Poruszając się, wydając dźwięczący odgłos, przypominający brzęk delikatnych, kryształowych dzwoneczków. Na oświetlonym obszarze lśnią i błyszczą, a światło przechodzące przez nie rozprasza się na barwy składowe. Witrażowe golemy nie potrafią się porozumiewać.


    Mosiężny golem
    Mosiężny golem istnieje tylko w jednym celu, określonym podczas procesu tworzenia. Z niewzruszoną cierpliwością czeka na aktywację, a potem zmienia się w straszliwe narzędzie zniszczenia. Jeśli nie może zrealizować celu, jaki mu wyznaczono - na przykład, jeśli stworzono go, aby strzegł świątyni, która juz nie istnieje - traci moc magiczną i staje się zwykłym posągiem. Mosiężnego golema najczęściej wykuwa się na kształt minotaura. Do momentu aktywacji wygląda jak duży, mosiężny posąg uzbrojony w lśniący topór.


    Smoczy golem
    Konstrukty te, czasem zwane smokolemami, zbudowano z części ciał smoków. Rozumieją bardziej złożone polecenia niż większość golemów, nie potrafią jednak myśleć, więc wypełniają instrukcje zgodnie z ich literą, nie uwzflędniając intencji zleceniodawcy. Zdarzało się, że smokolemy zabijały swych twórców, gdy skomplikowane lub nieostrożnie sformułowane polecenie dopuszczało takie rozwiązanie.
    Prawdziwe smoki nienawidzą tych golemów i atakuja je natychmiast. Po zabiciu takiego konstruktu gad zaczyna polować również na jego twórcę, aby zemścić się za zbrodnie - za jaką uznaje się stworzenie takiego potwora - popełnioną na smoczym rodzaju. Smoczy golem to potworny zlepek gnijących, niedopoasowanych kawałków smoczych ciał, topornie zszytych w jedną całość. Wbrew pozorom nie jest nieumarłym, lecz golemem.


    Golem łańcuchowy
    Spośród golemów łańcuchowych, dzieła diabolicznych kytonów, rekrutują się gwardziści diabłów i strażnicy przeklętych miejsc. Od czasu do czasu któremuś z nich twórcy zlecają specjalną misję. Gdy łańcuchowy golem pojawia się na Planie Materialnym, z reguły przekazuje lub odbiera wiadomość czy przedmiot cieszący się szczególnym zaiteresowaniem jego pana kytona.
    Ciało tego golema składa się wyłącznie z poruszających się łańcuchów o różnym rozmiarze i kształcie - od cieniutkich i ostrych jak brzytwy do grubych i opatrzonych kolcami, szpikulcami czy ostrzami. Konstrukt ten nieustannie brzęka i skrzypi żelastwem. Ze względu na z grubsza humanoidalny kształt często mylony jest z kytonem. Golem łańcuchowy zawsze szczegółowo wypełnia polecenia swego pana, gotów poświęcic własne istnienie, byle tylko wypełnić zadanie. Jeśli władca golema umrze, stworzenie natychmiast staje się sługą innego kytona.


    Golem rubinowy
    Rubinowe golemy mierzą 2,70 metra wzrostu. Ich klejnotowa, fasetkowa skóra może mieć barwę od jasnoczerwonej do niemal, czarnej. Fasetki te wydają się być delikatniejsze i bardziej plastyczne niż u innych golemów klejnotowych - oblicza tych golemów są często rzeźbione na podstawie lwów, smoków lub wrzeszczących gargulców.Naturalne powiązania z magią klejnotów łączą je z leczniczymi mocami ziemi. Mogą przekopywać się przez skałę oraz ziemię i niemal zawsze decydują się na odbywanie długich podróży pod ziemią, nawet jeśli szybciej poruszałyby się po powirzchni. Lecznicze właściwości pozwalają im regenerować większość obrażeń. Ich wadą jest fakt, iż są bardziej niż inne golemy klejotowe wrażliwe na obrażenia spowodowane przez dźwięk.Golemy rubinowe często interpretują polecenie ataku jako rozkaz doprowadzenia do zwarcia, nawet jeśli ich pan wolałby, aby pozostawały w pozycji stojącej. Czasami postanawiają też nie zauważać faktu, że przeciwnik został już przemieniony w placek i dalej go atakują.

    Golem szmaragdowy
    Twarda niczym klejnot skóra szmaragdowego golema ma zwykle barwę ciemnej zieleni. W jego oczach tańczą zielone iskry. Z niezrozumiałych powodów golemy te stopniowo przymują kształty kobiet noszących ornaty, spodnie i antyczne nakrycia głowy, nawet jeśli pierwotnie zostały wyrzeźbione tak, by przypominać mężczyzn. Transformacja jest procesem powolnym i dobiega końca zwykle po nieco ponad dwudziestu latach. Niektórzy czarodzieje od razu tworzą kobiece golemy, inni mierzą upływ czasu, śledząc przmeianę i mają nadzieję iż dostrzegą jakieś wskazówki dotyczące jej przyczyn. W "ostatecznej" formie szmaragdowe golemy mają kobiece ciała i niezwykle piękne twarze. Nakrycie głowy przywodzi na myśl stroje starożytnego Mulhorandu.
    Związek z magią klejnotów sprawił, że golemy szmaragdowe są powiązana z bramami i mocami, które ich dotyczą.Szmaragdowe golemy walczą potężnymi pięściami.

    Golem diamentowy
    Diamentowe golemy są zwykle bardziej precyzyjnie wyrzeźbione niż inne golemy klejnotowe. Często przypominają rycerzy w zbrojach. Mają 3 metry wzrostu. W odróżnieniu od rubinowych i szmaragdowych, idealnie wypełniają polecenia - przynajmniej na tyle, na ile pozwala ich dziwaczne zamiłowanie do perfekcji.
    Przed rozpocząciem poważnej walki golemy diamentowe używają zdolności [i]promień słońca[/b]. Z powodu obsesji na punkcie perfekcjonizmy, rzucają prawdziwe uderzenie przed każdym atakiem wręcz, nawet jeśli nie ma to sensu z racji taktyki, czy strategii. Nie mogą atakować w rundzie, w której używają zdolności czaropodobnej prawdziwe uderzenie, a gdy uderzają, wykonują tylko jeden atak na rundę. Wyjątki od tej reguły mają miejsce tylko wtedy, gdy wykonują ataki okazyjne.

    Golem Thayski
    Thayski golem to niestrudzony ochroniarz oraz zabójczo sprawny łucznik. Na dodatek łatwo go kupić na terenach obfitujących w magię! Oczywiście, cena nie musi być niska, szczególnie jeśli wiadomo, że najgorszym wrogiem nabywcy jest czarodziej. Mierzącego 1,80 metra golema rzeźbi się w ciemnym thayskim dębie. Możliwe jest wykonanie go według specjalnego projektu, jednak większość tych konstruktów ma postać beznamiętnych zbrojnych w stalowym hełmie i napierśniku. Projekt golema i jego fizyczny wygląd nie mają nic wspólnego z heraldyką, politykączy hierarhią Thay. Zwykle ich waga jedynie dwukrotnie przekracza ciężar człowieka, który posłużył za model (rzadko ważą ponad 200 kilogramów). Jedną z rąk golema kończy łyk, który został z nią połączony. Lepszym z punktu widzenia skuteczności wyborem byłaby zapewne kusza, jednakże twórcy tego typu golemów zdecydowali się obdarzyć swe dzieło imponującą umiejętnością posługiwania się długim łukiem, rezygnując z mechanicznej kuszy. Usługi takich ochroniarzy nie są tanie. Ceny się zmieniają, lecz minimalna, jakiej można oczekiwać, wynosi 40 000 sztuk złota. Najlepszymi klientami wielu Thayczyków są pomniejsi tyrani, zbiry i lokalne rządy, które pragną usług groźniejszych egzekutorów, nie chcąc jednocześnie martwić się lojalnością najemników posiadających wolną wolę. Inną grupę chętnych do zakupu tych konstruktów stanowią osoby rzucające czary, które jeszcze nie potrafią samodzielnie tworzyć własnych golemów, a z drugiej strony pragną cieszyć się posiadaniem takiego sługi. W przeciwieństwie do prawdziwych golemów, thayskie nie posiadają niepodatności na czary. Thayski golem skupia się na walce na dystans, niechętnie przechodząc do strać wręcz. Zawsze ma przy sobie nawet do stu pięćdziesięciu zwyczajnych strzał. Każdy okaz jest sprzedawany z dwudziestoma strzałami +1, które wykorzystuje się przeciwko wyjątkowym celom. Czrnoksiężnicy chętnie jednak sprzedadzą więcej magicznych strzał, jeśli kupujący sobie tego zażyczy. Golem - działając w pojedynkę lub współpracujący ze zwyczajnym najemnikiem - zawsze stara się trzymać blisko walczących i strzelać, gdy wrogowie są zajęci starciem.

    Abraxusy
    To niezwykłe konstrukty, swoiste golemy ukształtowane na podobieństwo gorgon – "żelaznych byków". Ich ciała wykonywane są z drogich materiałów, jak na przykład alchemicznie wzmocnione miedź i złoto. Wnętrza abraxusów jarzą się upiornym, zielonym blaskiem, który tli się w głębi ich pysków i w szczelinach głęboko osadzonych oczu, czyniąc je jeszcze bardziej przerażającymi. Lśniące i wytrzymałe na ciosy łuski błyszczą niczym złoto, sprawiając że twory te wyglądają jak żywe, w jakiś dziwny sposób ozłocone gorgony. Abraxusy są nieco tylko większe od tych stworzeń – w kłębie mają około dwóch metrów szerokości, przy długości równej niemal trzem metrom. W szeregach przeciwników swego pana zawsze wywołują uzasadniony lęk – agresja gorgony połączona w jedno z plugawą magią i absolutnym, ślepym posłuszeństwem golema… Trudno o bardziej śmiercionośną kombinację.

    Minogony
    To stworzone za pomocą magii konstrukty, o których mówi się, że powstały z połączenia sił żywiołów z duchami zmarłych wojowników minotaurów, gdyż ich zaciekłość w boju przypomina tę właśnie rasę. Minogony nie są tak wolne i ślamazarne jak zwykłe golemy, zachowując jednocześnie ich siłę i odporność. Mierzą około 2,5 metra i ważą prawie 1,5 tony. Z wyglądu przypominają metalowe minotaury. Z ich nozdrzy bucha gorąca para a z ich pysków wydobywają się co chwilę dzikie ryki.

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12


    13

    14

    15

    16

    17

    18

    19

    20

    21

    22

    23

    24

    25

    26

    27

    28

    29

    30

    31

    32

    33

    34

    35

    36

    37

    38
    Golem to także POKEMON


    Głosujcie na najlepszy obrazek :P

    Ogłoszenie:

    Dnia
    1 stycznia 2010 roku w godzinach popołudniowych (dokładną godzinę podam
    w notce przed imprezą)  na tym blogu odbędzie sie Impreza Noworoczna
    oraz 1 urodziny bloga. Gorąco zapraszam wszystkich zainteresowanych.



    P.S: Proszę bardzo o wstawienie tego banera na swojego bloga lub w
    nowej notce.  Będę bardzo wdzięczny i zrewanżuje sie w dniu imprezy.
    Jeśli wstawicie piszcie w komach xD

    Koniec xD

    Comment (4)




  • |