]

                                                                                                                       


  • 81 - Giganci 31.12.2009 :: 17:09

    Comment (13)

    Gigant Wzgórzowy

    Skóra tych gigantów ma barwę od jasnobrązowej do ciemno czerwonobrązowej. Ich włosy są brązowe lub czarne, a oczy tego samego koloru. Jeśli chodzi o ubiór, to giganci wzgórzowi noszą prymitywnie wygarbowane skóry niepozbawione sierści. Strój ten ma zwykle wiele warstw. Niemal nigdy nie bywa czyszczony czy naprawiany. Giganci po prostu zakładają następne warstwy na podniszczone lub znoszone. Dorośli mierzą do 3,15 metra wzrostu, a ważą około 550 kilogramów. Giganci wzgórzowi dożywają 200 lat.

    Walka:
    Giganci wzgórzowi najchętniej zajmują pozycje na szczycie wysokich wzniesień lub skał, skąd mogą zasypywać wroga kamieniami, niewiele ryzykując. Te stworzenia, jeśli już decydują się wziąć udział w walce wręcz, często w pierwszej rundzie wykonują akcję obalenie, gdy przeciwnicy są mniejsi od nich. Potem stoją w miejscu i wymachują masywnymi maczugami.

    Giganci wzgórzowi jako bohaterowie
    Nieokrzesani brutale o niezwykłej sile i niewielkiej inteligencji – nic dziwnego, że postacie wywodzące się spośród gigantów wzgórzowych nie są ani mile widziane, ani naprawdę akceptowane w cywilizowanych społecznościach. Niemniej opisywane istoty dobrze sobie radzą na pograniczach, wykuwając wytrzymałe i przynoszące korzyści osady. Pomimo surowego wyglądu i znacznej wielkości, mniej lub bardziej humanoidalne kształty pozwalają im na jako takie relacje z bardziej cywilizowanymi ludami.

    Bohater będący tego rodzaju istotą posiada następujące cechy rasowe:
    — Siła +14, Zręczność –2, Budowa +8, Intelekt –4, Charyzma –4.
    — Duży rozmiar. Kara –1 do Klasy Pancerza, kara –1 do testów ataków, kara –4 do testów Ukrywania się, premia +4 do testów zwarcia, limity udźwigu i unoszonego ciężaru ulegają podwojeniu w stosunku do bohaterów średniego rozmiaru.
    — Przestrzeń/zasięg: 3 metry/3 metry.
    — Bazowa szybkość naziemna giganta wzgórzowego to 12 metrów.
    — Widzenie w słabym świetle.
    — Rasowa Kostka Wytrzymałości: gigant wzgórzowy rozpoczyna z dwunastoma poziomami giganta, co zapewnia mu Kostki Wytrzymałości 12k8, bazową premię do ataku +8 oraz następujące bazowe premie do rzutów obronnych – Wytr +8, Ref +4 i Wola +4.
    — Umiejętności rasowe: posiadane przez giganta wzgórzowego poziomy giganta zapewniają mu punkty umiejętności w liczbie 15 × (2 + modyfikator z Int). Jego umiejętności klasowe to – Nasłuchiwanie, Skakanie, Spostrzegawczość oraz Wspinaczka.
    — Atuty rasowe: posiadane przez giganta wzgórzowego poziomy giganta zapewniają mu pięć atutów.
    — Premia z naturalnego pancerza +9.
    — Specjalne ataki (patrz wcześniej): miotanie głazami.
    — Specjalne cechy (patrz wcześniej): chwytanie głazów.
    — Biegłość w broni i pancerzu: gigant wzgórzowy automatycznie biegle posługuje się wszelką bronią prostą i żołnierską, a także średnimi i lekkimi pancerzami oraz tarczami.
    — Automatyczne języki: giganci. Premiowe języki: elfi, goblini, orkowy, smoczy, wspólny.
    — Ulubiona klasa: barbarzyńca.
    — Dostosowanie poziomu +4.

    Gigant Ogniowy

    Niektórzy giganci ogniowi mają jaskrawopomarańczowe włosy. Dorosły mężczyzna mierzy do 3,6 metra wzrostu, ma klatkę piersiową o obwodzie równym nawet 3 metry, waży około 3,5 tony. Kobiety są trochę niższe i lżejsze. Giganci ogniowi dożywają 350 lat. Opisywani giganci ogniowi noszą wytrzymałe płócienne lub skórzane ubiory – czerwone, pomarańczowe, żółte lub czarne. Wojownicy noszą hełmy i zbroje półpłytowe z czernionej stali.

    Walka:
    Giganci ogniowi rozgrzewają wcześniej głazy w płomieniach, gejzerach lub lawie, przez co kamienie powodują dodatkowe obrażenia od ognia. Kiedy walczą wręcz, dzierżą magiczne miecze ogniste (jeśli są w stanie je zdobyć). Lubią chwytać mniejszych przeciwników i rzucać nimi tam, gdzie panują bardzo wysokie temperatury.

    Giganci ogniowi jako postacie tła
    Pośród ogniowych gigantów trafiają się kapłani, posiadający dostęp do dowolnych dwóch z następujących domen: oszustwo, prawo, wojna oraz zło (większość wybiera oszustwo lub wojnę, niektórzy obie te domeny)

     Gigant Lodowy

    Włosy mają jasnoniebieskie lub brudnożółte, a ich oczy są podobnego koloru. Noszą skóry oraz futra. Ponadto ozdabiają się wszelką posiadaną biżuterią. Wojownicy zakładają koszulki kolcze oraz metalowe hełmy zdobne w rogi lub pióra. Dorosły mężczyzna mierzy do 4,5 metra wzrostu, a waży około 1400 kilogramów. Kobiety są nieco niższe i lżejsze, lecz poza tym nie różnią się od mężczyzn. Lodowi giganci dożywają 250 lat.

    Walka:
    Lodowi giganci zwykle rozpoczynają starcie trzymając się na dystans i miotając głazami. Dopiero gdy skończą im się kamienie lub gdy przeciwnik blisko podejdzie, chwytają za pokaźnych rozmiarów topory.
    Jeśli chodzi o strategię walki, to lodowi giganci lubują się w organizowaniu zasadzek – ukrywają się w zaspie na szczycie śniegowego lub lodowego zbocza. W tej sytuacji przeciwnikom trudno ich nie tylko zauważyć, ale i dosięgnąć.

    Lodowi giganci jako postacie tła
    Pośród lodowych gigantów trafiają się kapłani, posiadający dostęp do dowolnych dwóch z następujących domen: chaos, wojna, zniszczenie oraz zło (większość wybiera wojnę lub zniszczenie, a niektórzy obie te domeny).

    Jarl gigantów lodowych
    Wodzami gigantów lodowych często zostają barbarzyńcy, kapłani, wojownicy lub zaklinacze. Niemniej czasem do przywództwa dochodzą najbardziej źli i najokrutniejsi przedstawiciele tej rasy, którzy zostają rycerzami ciemności.
    Opisany tu jarl posiada wszystkie cechy oraz zdolności typowego giganta lodowego, a także inne moce (patrz statystyki) wynikające z klasy prestiżowej rycerz ciemności. Oto szczegółowe informacje dotyczące kilku z nich.
    Aura rozpaczy (zn): tego jarla otacza szkodliwa aura nakładająca na wszystkich wrogów w promieniu 3 metrów wokół niego karę –2 do każdego rzutu obronnego.
    Aura zła (zw): ten jarl emanuje silną aurą zła (patrz czar wykrycie zła) – jak kapłan złego bóstwa 8. poziomu.
    Rozkazywanie nieumarłym (zn): ten jarl może rozkazywać i karcić nieumarłych jak kapłan 6. poziomu.
    Mroczne błogosławieństwo (zn): ten jarl otrzymuje premię do wszystkich rzutów obronnych równą modyfikatorowi z Charyzmy
    Wykrycie dobra (zc): na życzenie ten jarl może użyć wykrycia dobra jak zdolności czaropodobnej, duplikując efekt zaklęcia o tej samej nazwie.
    Stosowanie trucizny: rycerz ciemności jest szkolony w posługiwaniu się truciznami – nigdy nie ryzykuje, że przypadkowo sam się zatruje, gdy nakłada toksynę na ostrze.
    Ugodzenie dobra (zn): dwa razy dziennie ten jarl może spróbować ugodzić dobro wykonując normalny atak wręcz. Do testu ataku dodaje wówczas premię z Charyzmy +4, a jeśli trafi, zadaje 8 dodatkowych obrażeń (1 na poziom rycerza ciemności). Jeżeli przez przypadek ugodzi istotę, która nie jest dobra, niniejsza zdolność nie działa, niemniej została ona w ten sposób wykorzystana na dany dzień.
    Typowe przygotowane zaklęcia rycerza ciemności (3/1; ST rzutu obronnego 11 + poziom czaru): 1 – magiczna broń, wywołanie strachu, zagłada; 2 – siła byka.
    Dobytek: topór dwuręczny mrozu +2, pełna zbroja płytowa +2, płaszcz charyzmy +2, pierścień słabej odporności na energię (ogień), 2 dawki trucizny z krwiokorzenia (korzyści wynikające z owych przedmiotów uwzględniono w statystykach).

    Gigant Kamienny

    Najchętniej ubierają się w ciemnobrązowe lub ciemnoszare skórzane stroje, zlewające się z głazami, w otoczeniu których żyją. Dorośli mierzą do 3,6 metra wzrostu, a ważą około 750 kilogramów. Kamienni giganci dożywają 800 lat.

    Walka:
    Jeśli jest tylko taka możliwość, kamienni giganci starają się walczyć na dystans. Gdy jednak nie mogą uniknąć walki wręcz, posługują się ogromnymi kamiennymi maczugami. Ci giganci lubują się w stosowaniu prostej taktyki. Polega ona na tym, iż stoją w bezruchu, przez co zlewają się z otoczeniem, po czym nagle ciskają głazami, zaskakując wrogów.

    Starszyzna kamiennych gigantów
    Nieliczni kamienni giganci zdobywają specjalne zdolności, których działanie wynika ze środowiska, w jakim żyją. To tzw. starszyzna. Jej członkowie posiadają Charyzmę wartości przynajmniej 15 oraz zdolności czaropodobne, których używają na 10. poziomie zaklinacza. Raz dziennie mogą wykorzystać kształtowanie kamienia, pogawędkę z kamieniem oraz albo przemianę skały w błoto albo przemianę błota w skałę (ST 17). ST rzutu obronnego oparto na Charyzmie. Jeden na dziesięciu członków starszyzny jest zaklinaczem, zwykle na poziomie od 3. do 6.

    Giganci kamienni jako bohaterowie
    Tych silnych, milczących samotników rzadko widuje się na ziemiach ludzi.
    Bohater będący tego rodzaju istotą posiada następujące cechy rasowe:
    — Siła +16, Zręczność +4, Budowa +8, Roztropność +2.
    — Duży rozmiar. Kara –1 do Klasy Pancerza, kara –1 do testów ataków, kara –4 do testów Ukrywania się, premia +4 do testów zwarcia, limity udźwigu i unoszonego ciężaru ulegają podwojeniu w stosunku do bohaterów średniego rozmiaru.
    — Przestrzeń/zasięg: 3 metry/3 metry.
    — Bazowa szybkość naziemna giganta kamiennego to 12 metrów.
    — Widzenie w ciemnościach na zasięg 18 metrów i widzenie w słabym świetle.
    — Rasowa Kostka Wytrzymałości: gigant kamienny rozpoczyna z czternastoma poziomami giganta, co zapewnia mu Kostki Wytrzymałości 14k8, bazową premię do ataku +10 oraz następujące bazowe premie do rzutów obronnych – Wytr +9, Ref +4 i Wola +4.
    — Umiejętności rasowe: posiadane przez giganta kamiennego poziomy giganta zapewniają mu punkty umiejętności w liczbie 17 × (2 + modyfikator z Int). Jego umiejętności klasowe to – Nasłuchiwanie, Spostrzegawczość, Ukrywanie się oraz Wspinaczka. Gigant kamienny otrzymuje też premię rasową +8 do testów Ukrywania się w skalistym terenie.
    — Atuty rasowe: posiadane przez giganta kamiennego poziomy giganta zapewniają mu pięć atutów.
    — Premia z naturalnego ataku +11.
    — Specjalne ataki (patrz wcześniej): miotanie głazami.
    — Specjalne cechy (patrz wcześniej): chwytanie głazów.
    — Automatyczne języki: giganci. Premiowe języki: elfi, goblini, orkowy, smoczy, wspólny.
    — Ulubiona klasa: barbarzyńca.
    — Dostosowanie poziomu +4.

    Gigant Chmurowy

    Skórę giganci chmurowi mają różnej barwy – jasnego nieba albo też mlecznobiałą. Ich włosy są srebrnobiałe lub miedziane, a oczy zawsze niebieskie i błyszczące. Dorośli mężczyźni mierzą do 5,4 metra wzrostu, a ważą około 2,5 tony. Kobiety są nieco niższe i lżejsze. Giganci chmurowi dożywają 400 lat. Ci giganci noszą możliwie najlepsze stroje i chętnie ozdabiają ciała biżuterią. Wielu z nich uważa, iż wygląd odzwierciedla pozycję. Im lepsze ubranie i wspanialsza biżuteria, tym znaczniejszy ich posiadacz. Cenią również muzykę – większość potrafi grać na co najmniej jednym instrumencie (najbardziej lubią harfę).

    Walka:
    Giganci chmurowi tworzą dobrze zorganizowane oddziały, a podczas walki korzystają z pieczołowicie przygotowanych planów taktycznych. Lubią ścierać się z przeciwnikiem znajdującym się niżej od nich. Zwykle starają się okrążyć wroga i zasypać go gradem głazów oraz magią, której używa przynajmniej kilku gigantów.

    Giganci chmurowi jako postacie tła
    Pośród ogniowych gigantów trafiają się zaklinacze oraz kapłani. Ci ostatni posiadają dostęp do dowolnych dwóch z następujących domen: dobro, leczenie, siła oraz słońce – w przypadku dobrych gigantów; oszustwo, śmierć oraz zło – w przypadku złych.

    Gigant Burzowy

    Bardzo rzadko przedstawiciele tego gatunku mają fioletową skórę. Wówczas ich włosy są ciemnofioletowe lub granatowe, a ich oczy srebrne bądź purpurowe. Dorośli mierzą do 6,3 metra wzrostu i ważą około 6 ton. Giganci burzowi dożywają 600 lat. Giganci burzowi zwykle noszą krótkie, luźne tuniki spięte pasem oraz opaski na głowach. Chodzą boso lub w sandałach. Zwykle dekorują się kilkoma ozdobami – prostą, lecz bardzo dobrze wykonaną biżuterią: często są to bransolety noszone na nogach (zwykle tak ozdabiają się bosonodzy giganci), pierścienie lub obręcze. Wiodą cichy, wypełniony rozmyśleniami żywot i spędzają większość czasu dumając o świecie, komponując oraz wykonując muzykę, a także uprawiając ziemię bądź zbierając pożywienie.

    Walka:
    Giganci burzowi rzadko miotają głazami – używają raczej broni i zdolności czaropodobnych. Posługują się ogromnymi refleksyjnymi długimi łukami o przyroście zasięgu wynoszącym 54 metry.

    Zdolności czaropodobne: 1/dzień – wezwanie błyskawic (ST 15), wyładowanie łańcuchowe (ST 18). Poziom czarującego = 15. 2/dzień – kontrolowanie pogody, lewitacja. Poziom czarującego = 20. ST rzutów obronnych oparto na Charyzmie.
    Oddychanie wodą (zw): gigant burzowy może nieskończenie długo oddychać pod wodą i bez problemu używa w tej sytuacji zdolności czaropodobnych.
    Swoboda działania (zn): gigant burzowy cały czas znajduje się pod wpływem swobody działania, mocy analogicznej do zaklęcia (poziom czarującego = 20). Efekt można rozproszyć, ale istota ma prawo go odtworzyć w swej następnej turze w darmowej akcji.
    Umiejętności: gigant burzowy posiada premię rasową +8 do testów Pływania wykonywanych w związku ze specjalną akcją lub uniknięciem niebezpieczeństwa. Zawsze też ma prawo w teście tej umiejętności wziąć 10, nawet jeśli coś go rozprasza lub mu zagraża. Pływając, może wykonać akcję biegu, pod warunkiem, że porusza się w prostej linii.
    * Podczas pływania gigant burzowy ignoruje wszelkie kary wynikające z dźwiganego przezeń wyposażenia.

    Giganci burzowi jako postacie tła
    Około 20% dorosłych gigantów burzowych to zaklinacze lub kapłani. Ci ostatni mają dostęp do dowolnych dwóch z następujących domen: dobro, chaos, ochrona oraz wojna.

    A teraz obrazki xD Głosujcie xD

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

    13

    14

    15

    16


    Ogłoszenie:
    Dnia
    1 stycznia 2010 roku w godzinach popołudniowych (dokładną godzinę podam
    w notce przed imprezą)  na tym blogu odbędzie sie Impreza Noworoczna
    oraz 1 urodziny bloga. Gorąco zapraszam wszystkich zainteresowanych.



    P.S: Proszę bardzo o wstawienie tego banera na swojego bloga lub w
    nowej notce.  Będę bardzo wdzięczny i zrewanżuje sie w dniu imprezy.
    Jeśli wstawicie piszcie w komach xD

    Impreza odbędzie się jutro o godzinie 16:00. Jeśli mozecie to wstawcie baner informujacy o imprezie. Na pewno się jutro odwdzięczę. Kto wstawił niech napisze w komentarzu xD Z góry dziękuję. Pozatym życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku 2010 i Szampańskiej zabawy :P

    Comment (13)




  • |